Wednesday 19 November 2014

Dilema Kerjaya

Alhamdulillah..lepas habis degree (tak konvo pn lagi) aku dah dapat kerja. Tapi tak la gempak sangat kerja tu. Gaji yang diberi pun bukan expected salary aku. Cukup ja setahun keja kat situ setelah segala onak duri, suka duka aku tempuh..(terover pulak ayat), ak pun berhenti sebab dapat kerja baru yang gaji nya boleh la banyak sikit. Part suka, duka, onak duri maybe boleh buat entry lain kot nanti. bhaaha..

           Dan..sekarang ni aku di tempat baru. Semakin hari aku kerja kat tempat baru ni, semakin terasa hati ni nak patah balik tempat lama dan ubah, tambah dan buat balik segala ISO documentation kat sana. Documentation system kat tempat baru ni sangat sistematik, teratur dan lengkap.

           Rasa macam nak balik tempat lama hari ini jugak dan plan balik elok2, ubah dan tambah apa yang patut dekat sana. huuu.. Nampak sangat gelojohnya, tak sampai sebulan dah nak lari patah balik tempat lama.bhaha..Memang la bos lama aku ada cakap "nanti kalau kat tempat baru tak okay, kita tak ada halangan kalau you nak mai sini balik". Tapi aku tak rasa kat tempat baru ni tak okay, cuma bosan la skit takdak kerja sangat. Normal la tu kan baru lagi kerja. Blog ni tercetus pn hasil kebosanan ak takdak kerja..ishhh3..tak baik betul amalan..haha.

        Aku tukar kerja ni pun ada misi tertentu. Bajet serious ja.haha.. Aku nak siapkan report CePIETSO ak. Kalau ak stay jugak kat tempat lama haritu alamatnya tak menyempat la aku nak buat report tu. Bos ak tiap hari ada ja nak menyuruh buat macam2. Dah la tempoh dia bagi setahun ja. Lagipun WWTP kat tempat lama tu agak ketinggalan zaman, yela dari tahun 70 an kot system tu. Aku pun taktau camna nak buat report guna system tu sebab yang aku blaja kt course adalah system yang baru. (sory, pada yang tak faham.hee). So sad..Sebab ni la ak tekad nak tukar keja jugak walaupun dipujuk oleh beberapa orang supaya jangan berhenti. Huu..

        Sekali mai tempat baru ni, majority adalah kaum mereka. Adoyaii.. Memang jadi kera sumbang la ak kat sini. Kat tempat lama memang la ramai kaum mereka, tapi ramai la jugak kaum kita. Dan aku pun ada la kawan juga walaupun mereka mak2 da bapak2 orang. Sighh..Beza sangat kan zaman kerja dengan zaman study?..Zaman kerja ni memang tak boleh harap sangat nak dapat kawan yang ngam da sekepala dengan kita kat office.Huu..

Rasanya dah lama sangat ak curi tulang buat entry ni..haha..cukup la dulu. Nanti sambung lagi. Assalamualaikum.


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shahidanajwa.blogspot.com Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign