Friday 29 May 2015

Sarapan Mudah,Cepat dan Mengenyangkan - Cinch Shake Shaklee

Assalamualaikum.

Saya doakan anda yang membaca blog ini dilimpahi rahmat dan kasih sayang Allah S.W.T.

Pasti ramai di antara kita yang suka skip breakfast kan? Saya la diantara orang-orangnya..hee

Masa zaman study dulu memang boleh bilang dengan jari la berapa kali ja saya ambik breakfast. Mana taknya asyik bangun lambat, lepas tu kelam kabut nak pegi kelas. Buatnya kelas pack memang breakfast pkul 12 la gayanya.

Nasibla perut kebal masa tu. Sebab muda remaja lagi kot..hee

Tapi bila dah masuk zaman kerja sekarang ni, memang hazab kalau tak breakfast. Apa kerja pun tak boleh buat, lapaq terketaq-ketaq.

Selalunya breakfast saya beli ja. Biasa la orang Malaysia ni kalau makanan tak berminyak, bersantan memang tak sah. Pagi-pagi dah pekena nasik lemak, roti canai, kuih muih, minum plak teh tarik.

Semuanya terlebih lemak manis. Cukup masa muka bertambah manis, badan pula terlajak lemak.

Kadang-kadang pagi-pagi kalau lambat saya beli kuih ja, makan sambil drive pegi kerja. T_T Terdetik juga dalam hati isshh aku ni pagi-pagi dah makan benda berminyak, manis segala. Tak baik untuk kesihatan ni, getus hati kecil ku..

Nasib baik saya cepat tersedar semasa masih kurus..hee.


Saya terfikir-fikir nak makan apa ye waktu breakfast? Nak cari makanan yang sihat, tak berlemak, berminyak dan manis.

Nak minum ESP, tapi saya tak lalu kalau minum macam tu je tak campur dengan apa-apa. Pagi-pagi selalunya nak cepat tak sempat nak bancuh campur-campur ni alasan ja lebih.

Jadi haritu ada promoo Cinch Shake. Yang best nya Cinch ni ada perisa chochlate, vanilla dan latte. Cinch ni lebih sesuai untuk orang yang nak turunkan berat badan.

Tapi disebabkan ada perisa chochlate saya pun nak try jugak la, sebab dia boleh dijadikan meals replacement jugak.

Ok la, kan saya tengah cari makanan untuk breakfast. Boleh la try Cinch Shake.


Eksaited masa beli tu. Bila dah minum.. Ya Allah..Sedapnya!!!! serious tak tipu. hurmm nyummehh!! Memang beza dengan ESP

Sedap rasa lemak-lemak susu chochlate tu. Tak rasa bertepung sangat pun..hee

Masa mula-mula try tu memang tak ambik makanan lain masa breakfast tu. Konon bajet boleh kenyang sampai waktu lunch la. Tapi dalam pukul 10 camtu rasa lapar jugak.

Hurmmm..takpa fikir positif, percaya pada product. Saya terus minum jugak cinch masa hari berikutnya tapi ditambah dengan makan dua tiga keping biskut wheat. Ok la, boleh tahan lapar sampai waktu lunch.

Minggu kedua makan, oemgeee tak lapar langsungggg walaupun tak makan biskut..Yeay!!menjadiii..Masa waktu lunch pun dah tak kebulur sangat nak makan nasi.hee.

Ok sekarang mari kita lihat kelebihan-kelebihan Cinch Shake yang lain.

16 Kelebihan Cinch Shake :

1. Memberikan rasa kenyang berjam-jam lamanya

2. Mengurangkan selera makan bagi anda yang tak boleh control nafsu makan

3.Memberi tenaga berpanjangan jadi anda tak cepat penat walaupun melakukan pelbagai aktiviti harian

4. Meningkatan metabolisme badan

5. Memelihara otot bagi mengelakkan anda gemuk semula dgn cepat bila dah kurus

6. Anda boleh mengambil carbo spt nasi dsb tetapi dgn kadar yg sedikit

7. Menghilangkan lemak yang berlebihan dan mengurangkan inci pada badan

8. Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut

9. Mengandungi Cinch Pro iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusine.

10. Diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan

11. Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang

12. Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian

13. Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga

14. Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting

15. Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan

16. Soya bukan GMO

Jom sapa nak try minum jugak dalam masa yang sama berkira-kira untuk turunkan berat badan.

Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkanya. Jom sama-sama Kurus dan Sihat


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shahidanajwa.blogspot.com Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign