Tuesday 24 March 2015

ESP Sumber Protein Terbaik!!

Assalamualaikum.

Semoga anda yang membaca blog ini berada di bawah limpah rahmat Allah S.W.T.

Kali ini saya nak share tentang kelebihan ESP (Energising Soy Protien) Shaklee. Memang dah ramai orang tahu dan rasai kebaikan ESP ni. Tapi saya nak share jugak kebaikan dia, yang penting dengan cara saya sendiri..hee.

Malas taip punya pasal, just google 'esp' bajet famous gila ESP ni dan takde benda lain yang sama nama dengannya, sekali keluar gambar bawah ni..haha


Ok, back to Energising Soy Protein Shaklee. Apa sebenarnya ESP ni?

Semua tahu kan protein merupakan salah satu sumber nutrisi yang diperlukan oleh badan. Energising Soy Protien (ESP) Shaklee ialah serbuk protein yang di extract dari non GMO kacang soya yang berkualiti tinggi.

ESP adalah satu-satunya serbuk protein dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia dan diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.



Apa yang istimewanya sangat ESP ni? Apa kelebihan yang ESP ada? tak cukup lagi ke kita makan ayam, daging, telur untuk sumber protein??

Kita bila fikir protein je, mesti nampak ikan, daging, ayam dan telur saja kan? eh ke saya sorang ja fikir camtu?hee..

Padahal kita boleh juga dapatkan sumber protein dari kekacang dan bijirin.

Tak dinafikan, kita memang perlukan ayam,ikan dan daging untuk mendapatkan sumber protein yang lengkap. Tetapi jika nak dibandingkan dengan protein soya, ayam dan daging mempunyai kalori dan kandungan lemak yang tinngi.

Ini tak termasuk lagi pasal ayam tak organik, cucuk dan sebagainya..tssk. Ikan pun saya dengar cerita berbulan-bulan diorang simpan dalam kapal sebelum sampai kat pasar. ok stop pasal ayam dan ikan nanti ada pulak orang takut nak makan..haha.


see..hanya minum segelas ESP yang sumbernya dari kacang soya dah dapat khasiat berapa kali ganda protein dari daging, susu dan telur. Jadi, anda nak cuba ke nak ESP ni?

Kelebihan protein soya ni ialah dia mempunyai kandungan fiber dan air yang membuatkan kita rasa kenyang dengan cepat. Lagipun proses penghadaman soya berlaku secara perlahan-lahan jika dibandingkan dengan daging.

Sebab tula kalau makan ESP ni kita tidak akan mudah lapar dan dalam masa yang sama boleh la kurangkan pengambilan kalori. Bagus ke bagus ESP ni?

Bonus boleh kurangkan berat badan lagi..hee.best kan?

Siapa yang perlukan ESP ni?

1. Sesiapa yang mempunyai masalah kulit wajah yang kusan, parut jerawat dan tona tidak sekata.

ESP merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan dan bertindak sebagai agen anti-penuaan, dan mengembalikan keanjalan kulit supaya kulit kekal cantik dan gebu. Di samping itu, ESP memperkuat otot sekaligus mempercepat pemulihan luka dan menghilangkan parut.

2. Rambut sering gugur

Hasil kajian para saintis telah membuktikan lecithin dalam soya dapat melancarkan peredaran darah, menyahtoksin bahan buangan sel dan lain-lain.
Fungsi lecithin soya ini juga melambatkan proses rambut beruban, menyelesaikan masalah keguguran rambut dan keadaan rambut yang kusam.

3. Cepat penat dan tak bertenaga jalankan tanggungjawab sebagai isteri, ibu,pekerja

ESP membekal tenaga segera dan meningkatkan sistem imun sekaligus memulihkan kepenatan, mencegah migrain, insomnia dan gejala stress yang disebabkan kemurungan, kebimbangan, ketakutan, tekanan kerja dan sebagainya

4. Menyusu atau hamil

Protein sangat penting untuk perkembangan otak bayi, pembentukan otot dan untuk antibodi badan si ibu.

5. Cepat lapar atau asyik nak mengunyah dan ingin menurunkan berat badan

Protein soya di dalam ESP ini mempunyai kandungan fiber dan air yang membuatkan kita rasa kenyang dengan cepat. Tambahan pula, proses penghadaman soya berlaku secara perlahan-lahan jika dibandingkan dengan daging. Ini menyebabkan kita tidak akan mudah lapar dan dalam masa yang sama boleh membantu kurangkan pengambilan kalori.

8. Gastrik

ESP ini kaya dengan kacang soya terpilih dan berkualiti, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut yang menjadi penyebab gastrik.

Sekarang ni mari kita tengok antara testimoni ESP Shaklee ni.











Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Hubungi saya untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE AND
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!



Terima Kasih

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shahidanajwa.blogspot.com Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign